Top banner

måndag 22 november 2010

Vitvaror, vad vill man ha?

Sitter och funderar på vilka vitvaror vi ska ha. Det som finns i vårat kontrakt är följande:
Miele G 2022 SCu (Vit)    Diskmaskiner
Miele FN 11827S (Vit)    Frysar
Miele K11820SD (Vit)    Kylskåp
Miele KM5940 (Svart/Rostfri)    Inbyggnadshällar
Miele H5140B (Rostfri)    Inbyggnadsugnar
Miele M8160-2 (Vit)    Mikrovågsugnar
Miele DA420-4 (Rostfri)    Spiskåpor
Miele T7744C (Vit)    Torktumlare
Miele W1713 (Vit)    Tvättmaskiner

Allt Miele, men jag funderar på om de är värda sitt pris. Håller de verkligen så mycket bättre än de andra märkena?

Är jag nöjd om maskinen håller i 8-10år eller vill jag att den ska hålla i 15-20år?
Hur roliga är dem om 15år, eller sitter man då med en stenålders maskin?
Är Miele bäst på allt eller är det en myt?
Diskmaskinen låter 48db, är det mycket eller ska man ha en som ligger närmre 40db?

Alla kommentarer är välkomna.

2 kommentarer:

  1. jag tycker en bosch storlek xxl så man kan ha inne tex både stek, potatis och grönsaker samtidigt. väldigt bra.
    mvh
    x

    SvaraRadera
  2. Har ingen erfarenhet av Miele tyvärr. Men nu när vår tvättmaskin gick sönder (UPON skit maskin, efter 4,5 år) kollade jag med en reparatör och han rekommenderade mig att köpa Bosch eller Simens, det är tydligen samma maskiner men Bosch är lite billigare. De maskinerna rekommenderar han barnfamiljer som oftast tvättar mycket, och han på stod att de skulle hålla minst 3 UPON maskiner så det lät ju bra. Än så länge är jag väldigt nöjd med den och va tyst den är om man jämför med den förra. Slälvklart tog jag en som rymmer 8 kg:))

    Lycka till i vitvarudjungeln
    Kram
    Tanja

    SvaraRadera